MENU
X

Handelsbetingelser

Disse er de gældende handelsbetingelser for ryby.dk Det er Ryby A/S der ejer og driver ryby.dk. Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med ryby.dk indgås aftaler på dansk.

Betaling

På ryby.dk tilbydes du følgende to betalingsmetoder:

Kreditkort

Du kan betale med Dankort/VISA-Dankort. Betalingen gennemføres via DIBS-betalingsløsning. DIBS krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med NETS.

Der tages ikke gebyr ved betaling på ryby.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra ryby.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Bankoverførelse

Du kan betale via bankoverførelse. Vores bankoplysninger står angivet i den ordrebekræftelse, du modtager umiddelbart efter ordren gennemføres. Du bedes angive ordrenummeret som reference på din overførelse. Din ordre vil først blive afsendt, når vi har registeret pengene på vores konto. Obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen Den ønskede betalingsmetode vælger du i forbindelse med tjek-ud-forløbet.

Alle betalinger vil blive trukket på din konto, når varen afsendes fra vores lager.

Ordrebekræftelse og faktura

Umiddelbart efter du har afgivet din bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse på den e-mail du har angivet i tjek-ud-forløbet. Ordrebekræftelsen indeholder et ordrenummer samt oplysninger om din ordre, samt dine leverings- og faktureringsoplysninger. Hvis du opdager fejl op din ordre, bedes du kontakte os hurtigst muligt.

Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til butik@ryby.dk.

Fakturaen for dit køb vil blive leveret sammen med din vare(r). Du bedes beholde denne faktura, da den er dit bevis for dit køb og gælder ligeledes som garantibevis.

Levering

Vi leverer gratis (unanset beløb) til alle brofaste øer i Danmark. Ved levering til ikke brofaste øer vil der blive opkrævet 500 DKK i levering. Vi vil kontatke dig nærmere herom, når vi har modtaget din ordre.

Ved køb af varer (såsom el-småting), som kan leveres med almindelig omdeling, vil vi prøve at efterstræbe at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 12:00 bliver sendt samme dag. Ordrer indgået efter kl. 12:00 bliver først afsendt dagen efter. Vi sørger for levering med GLS (med mindre andet angives).

Ved køb af større varer (såsom hvidevarer) som kræver fragtmand, vil vi kontakte dig inden for 24 timer for at aftale nærmere vedrørende levering af din(e) vare(r).

Rettidig levering forudsætter at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender vi naturligvis en ny leverance uden beregning.

Betingelser for levering og montering

  • Tjek altid målene på dine nye hvidevarer, da du selv står med ansvaret, hvis produktet ikke kan være der.

  • For at monteringen kan finde sted, er det en forudsætning, at vores montør har fri adgang til stedet, hvor der skal monteres.

  • Du bedes sikre evt. afdækning af gulve på transportvejen gennem dit hjem, samt møbler og bordplader. Eventuelle skader, der er opstået som følge af manglende afdækning, er på kundens eget ansvar.

  • Vores montør skærer ikke i inventar eller borer huller for at trække slanger eller lignende. Dette skal være klargjort, inden montøren kommer.

  • Før dine nye hvidevarer skal tilsluttes til strøm, skal du kontrollere, at din bestående el-installation er lovlig opført. Montøren må ikke montere hvidevarer i en ulovlig el-installation.

  • Husk at tjekke, at emballagen er intakt, og gennemgå produktet for ridser og buler, inden du skriver under på modtagelsen.

  • Ved levering over stueplan skal sækkevogn kunne komme uhindret op.

  • Har du købt et integrerbart produkt (opvaskemaskine, køleskab mv.), monteres frontplader og lignende ikke under en standard installation. Men det er muligt at tilkøbe denne ydelse.

Vi leverer varerne, sætter dem på den ønskede plads og fjerner evt. emballage efter aftale. Vurderer vores montør, at der kan være risiko for evt. skader i forbindelse med ind- eller opbæringen, vil dette blive oplyst ved ankomsten. Vi beder dig venligst sikre "transportvejen" gennem dit hjem og uhindret adgang til installationsstedet. Evt. ekstraarbejde aftales med montøren.

Vi skal også lige huske at gøre dig opmærksom på, at hvis du ikke åbner døren og er klar til at modtage dit produkt på den aftalte dag, og du ikke har givet besked til Ryby min. 24 timer før aftalte levering, er vi desværre nødt til at opkræve dig et forgæves leveringsgebyr på kr. 200.-

  • Forbrug af el- og VVS materiale ud over, hvad der er standardmonteret på produktet, afregnes særskilt til montøren. Tidsforbrug hertil afregnes med kr. 145,- pr. påbegyndt 15 minutter.

  • Hvis der skal bores ekstra huller i skab i forbindelse med installationen, afregnes dette med montøren.

Når du skal have vaske- eller opvaskemaskiner monteret, skal du være opmærksom på følgende:

  • Der skal være en lettilgængelig tilslutningshane, der kan åbnes og lukkes, med en udvendig gevindstørrelse på 1/2" eller 3/4 (19 eller 24mm).

  • Afløbsrøret skal have en diameter på mindst 30 mm.

  • Tilslutning af afløb skal kunne foretages min. 60 cm og maks. 90 cm over gulvet.

  • På enkelte maskiner kan afløb foretages direkte til gulvafløb.

  • Vandtilgang skal maks. være 1,2 meter fra produktet.

  • Hvis vandtilløbet skal igennem et skabs arrangement, skal du selv have klargjort et hul på min. 10 cm i diameter mellem skabene, inden montøren kommer og monterer din nye opvaskemaskine.

  • Har du købt en vaske- eller opvaskemaskine med Waterproof/Aquastop, skal vandhanen være hævet min. 30 cm over gulv eller skabsbund.

  • Hvis ikke andet er angivet, er alle vores opvaskemaskiner uden topplade, da de er skabt til underbygning, altså montering i øvrige skabselementer.

Såfremt du ønsker at vi skal montere dine nye hvidevarer, bedes du kontrollere at din bestående el og vvs installation er lovligt udført. Vi monterer til den eksisterende installation og benytter de installationsdele der medfølger produktet. Vores montør forsøger at løse alle problemer på stedet. Vurderer vores montør at det ikke kan udføres, vil dette blive oplyst ved ankomsten. Evt. ekstra arbejde aftales med montøren.

Brugt retur

Du kan også indgå aftale om at vi skal bortskaffe dine brugte hvidevarer. Ønsker du efterfølgende, at vi skal fjerne det brugte, bedes du angive dette på den pågældende vare.

Reklamationsret

Der ydes reklamationsret iht. til købeloven, hvilket betyder du har 2 års reklamationsret. Dog yders der 4 års reklamationsret, hvis en vare er købt med 4 års garantibevis. 4 års garantibevis er en forlængelse af den almindelig reklamationsret iht. Købeloven.

Det er dog en forudsætning, at disse fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtigbrug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi forbeholder os ret til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Ryby A/S
Bagsværd Torv 2
2880 Bagsværd 
Telefon: 4498 6828
CVR nr.: 37022713
E-mail: butik@ryby.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse eller faktura.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og RYBY A/S har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. E-mail eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.